Ismét London!

Tomival múlt hét pénteken utaztunk ki Angliába, s egészen hétfő délutánig London különböző helyein csavarogtunk. Elsősorban nem a turista jellegű városnézés volt a cél (hiszen mindketten voltunk már ott korábban), hanem a West Ham United Manchester United elleni mérkőzésének megtekintése, valamint a különböző marketeken készített kézműves hamburgerek, grillsajtos szendvicsek, stb. megízlelése. Négy napos beszámoló egyben.

Péntek délelőtt érkeztünk, s az első utunk rögtön a London Stadiumba vezetett, mert egy hónap alatt nem érkeztek meg a mérkőzésre vásárolt jegyek (valószínűleg valaki lenyúlta menet közben). Nehézségek nélkül nyomtattak nekünk újat, miután megtaláltuk a felelőst.

Fotó a duplicate ticketről.

Bolondoztunk kicsit a fanshopban.

Az óriáscsúszdává alakított Orbit Tower.

Tower.

Tower Bridge.

Első állomásunk a Zephyr Burgers, akik mindig másik piacon árulnak, s az Instragramon teszik közzé, hogy épp hol találkozhatunk velük.

Jóízű kézműves hamburgert fogyasztottunk el itt.

Művészet.

A szálláson nagyon örültünk a West Ham United törzsszurkolóinak járó, monogramokat is tartalmazó sálakkal a nyakunkban az újonnan vásárolt pólóknak, és már igencsak vártuk a másnapi meccset.

A közelgő péntek este miatt szinte az összes pubnál komolyabb utcai tömeg gyűlt össze, s a szabad ég alatt fogyasztották a hűs söröket és cidereket.

Esti választás: Honest Burger.

A szombat első fele egyértelműen a meccsről szólt.

A stadionon kívül Aspall cidert ittunk, bent viszont erre nem volt mód, így néhány Bulmerst vállaltunk el egy kisebb vagyonért.

Kiváló helyen ültünk, s mivel a Manchester volt az ellenfél, ezért csak törzsszurkolók tudtak bejutni a meccsre, óriási hangulat uralkodott! A videón is egész jól érződik. :)

Kisebb bemarás.

Büfé.

26. sor, 75 fontos jegy, az élmény pedig megfizethetetlen.

3-1-re elvertük a Manchestert, ami ezután jött, azt nem fogja elhinni!

Mindenki ölelgetett az utcán, de nem csak a stadionnál, hanem még a belvárosban is, a busz megállt kettőnknek úgy, hogy pirosunk volt, neki pedig zöld jelzése, de meghajolva intett, hogy menjünk, majd utánunk kiabált, hogy “kicked their ass, right“. Ez az a futballszeretet, ami már nem csak a sportról szól, s itthon nagyon hiányzik.

Este a Camden Marketen bolyongtunk.

Vacsora a Burger & Beyondból.

Az egész piac nagyon hangulatos. Tomi még bevert egy ugyanilyen burgert odébb.

Lagziba csöppentünk élőzenével. Wedding crashers, right?

Vasárnap a Buckingham-palotát megnéztük azért, nehogy hiányoljon minket a királynő.

Még a megszokottnál is nagyobb tömeg fogadott.

Victoria Park Market, ebédidő. Kizárólag vasárnap tart nyitva 10 és 16 óra között.

Tomi itt is hamburgert vállalt, én grillsajtos szendvicset választottam.

Fánkkal fojtottuk le a sósat.

Említettem, hogy alapból chillesre terveztük a hétvégét? A sok kaja után jólesett a szieszta. A Motel One Hotelben szálltunk meg egyébként a Towernél.

Vacsorára egy adag pho leves a Sohoban, a Cay Tre vietnámi étteremben.

A Harry Potter-darab kimaradt, de ezt egyszer nagyon szívesen megnézném élőben, fent van a todo listán.

Utcai zenészek.

Hétfő délelőtt: London Eye, Big Ben – még mindig felújítás alatt. Kifújta a szél a számat, de nem tudtam, hogy mi angolul a szőlőzsír, és nem, nem vine fat, köszi, Google Translate. Azért sikerült vásárolni. :D

Westminster Abbey.

Itt épp komoly biztonsági erők szolgáltak, illetve taláros úriemberek sétáltak kifelé hosszú percekig, így gyorsan rákerestem a neten, hogy mi történik. Hát ez:

The Judges Service attended by the Lord Chancellor and Secretary of State for Justice, the Justices of the Supreme Court and other Judges and members of the legal profession will take place at Westminster Abbey on Monday 1st October at 11:30am. /westminster-abbey.org/

Ezt követően Green Line 757 busz megállóhoz siettünk, majd elindultunk a reptérre.

Gyors szendvicsek, némi várakozás, tíz óra körül már haza is értünk. Majka és az egész csapata is ugyanezzel a géppel jött, mert szombaton nagy bulit (koncertet) csaptak Londonban. Komoly figura.

Csúcs volt nem rohanva, hanem az apróságokra, finomságokra figyelve bóklászni Londonban, de egyértelműen a meccs emelkedett ki a programok közül, az minden szempontból tökéletesre sikerült. Good job, Tomi, nézhetjük a következő Premier League meccset. :)

2 thoughts on “Ismét London!