Norvégia 2. nap – A világ legszebb vasútvonala

Az első napon hajón, a másodikon vonattal vettük be Norvégiát: a világ legszebb vasútvonala, a Myrdal-Flam közti húsz kilométer volt a cél, illetve környék megismerése.

Bergenből legegyszerűbb a Bergen-Oslo vasútvonalon haladva Myrdalig utazni, majd itt átszállni a Myrdal-Flam járatra. Nem tudom nem megemlíteni, hogy a négy darab jegy összesen kb. 45.000 Ft-ba került fejenként, aminek nagyobbik részét a kisebb, 20 km-es út tette ki. Viszont nézzétek, milyen csodás helyeken jártunk!

Korán reggel keltünk, de nem indult Bergenből a szerelvény valamilyen vis major helyzet miatt, úgyhogy pótlóbuszokat helyeztek üzembe. Nagyon precízen ment minden szervezkedés, a buszsofőr gyorsan és pontosan intézkedett, ellenőrizte, amit kell, s nagyjából tíz perc késéssel már robogtunk is a cél felé. Valahol menet közben átszálltunk, s végső soron vonattal érkeztünk már Myrdalba is.

Csatlakozásra várva.

Nem csak a legszebb, az egyik legmeredekebb hagyományos nyomtávú vasútvonal is ez: 867 m szint van a két város között, az út 80%-a 5,5‰-es meredekségű. Két mozdony besegít (elöl-hátul), hogy a 20 km-es távon ne csak a hagyományos fékek dolgozzanak.

Mindenki azt vizsgálja a kapott prospektuson, hogy mit kell tudni a helyi nevezetességekről.

Egy helyen meg is álltunk menet közben, közelebbről is megismerkedhettünk a Kjosfossen vízeséssel. Kellemes zene, sziklán táncoló hölgyek tettek hozzá az amúgy sem mindennapi élményhez. Remekül ki volt találva az összhatás annak ellenére is, hogy a kínai turisták egymást taposva próbáltak hozzáférni a látványossághoz.

Közel egy óráig tart az út Myrdal és Flam között.

Nagyon nagy szerencsénk volt, mert korán fel tudunk szállni, így gyakorlatilag mindannyian ablaknál ültünk. Ha arra jártok, akkor nagyon fontos, hogy a bal oldalon kell ülni, ott szebb a táj (értelemszerűen visszafelé, a Flam-Myrdal vonalon a jobb oldal preferált). Ha jó idő van, akkor érdemes lehet biciklin megtenni az egyik irányt.

Robi a fékeket vizsgálja, hogy mennyire melegedtek túl az utazás végére.

A szuvenírboltban hatezer forintnak megfelelő koronáért remek norvég hátizsákokat árultak, meg is lepődtem. Egyet hoztam, biztos, ami biztos alapon. :)

Moo?

Kis szöszölés után felsétáltunk a Brekkefossenhez.

Eleinte remek idő volt…

…de aztán fent elkapott a zuhé.

Ami azt jelentette, hogy a dokumentáló csapatnak mindent meg kellett tennie, hogy az esőben is szülessenek képek. A lenti apparátot raktuk össze (tíz MacGyver közül kilenc ezt ajánlja).

Juci is bátor volt, s a kezdeti nemakarás után végül csak feljött a tetejéig ő is.

Nem volt nagy túra, de visszafelé a sárban azért elég kellemetlen volt lejönni.

Hogy élvezik az orrfogást.

Visszaérve a központba ebédeltünk egyet, életem egyik legrosszabb sajtburgerét ettem horribilis áron.

A parton.

Itt ne egyetek (a fagyi azért ízlett).

Viking divatozás.

Délután még az ingyenesen látogatható vasúttörténeti múzeum fért bele visszaindulás előtt.

Robi koordinál.

Ágit imádja a kamera.

Oda nem szabad felmászni.

“Menjetek előre, dugjátok ki a fejeteket a kanyarban, vicces lesz!”

Az időjárás kegyes volt hozzánk, s ennek, valamint a tényleg remek programnak köszönhetően számomra ez volt a legjobb nap Norvégiában. Hétfőn este már jöttünk vissza, így akkor Bergenben néztünk körül.