Izland 0. nap – Az érkezés

Január 11-én délután indultunk útnak Izlandra az ötös fogattal: Juci, Kinga, Misi, Tomi és én. Elöljáróban annyit, hogy hihetetlen út volt, minden percét imádtuk.

Közel öt órát kellett a repülőn elütni, ami fapadoson enyhén sok és unalmas – vittünk filmeket és olvasnivalót, így azért jobb volt a helyzet. Többen kérdeztétek, hogy mennyiért vettük a repjegyet: a legolcsóbb változat 16.000 Ft összesen (oda-vissza együtt), de mi hétvégét belevéve szerettünk volna utazni, így 20.000 Ft lett a vége.

Izland nagyon drága ország, érzésre még Dániánál is mélyebben kell benyúlni a pénztárcába: ha sörözni-borozni szeretnétek, még a duty-free boltokban érdemes bevásárolni, itt a legolcsóbb. Egy jó Einstöknek mi sem tudtunk ellenállni.

Átvettük a reptéren a neten lefoglalt Dacia Duster 4×4 terepjárónkat, s azzal indultunk Reykjavíkbe. Azt hiszem, hogy a Geysir kölcsönzőt vettük igénybe, bátran ajánljuk, semmi gond nem volt. Útközben még bevásároltunk, hogy tudjunk mit enni: több nagy áruházlánc közül érdemes a Bonusban vagy a Nettoban költeni, ezek a leggazdaságosabbak.

A videón a szállásra érkezésünket örökítettük meg.

Igazi elit izlandi vacsora, sajt, vaj (Ooops, I smjör it again!), kenyér: ötezer forintnak megfelelő ISK.

Így néz ki a házunk kívülről.

Éjjel még kikocsikáztunk a város szélére sarki fényt nézni, de nem volt annyira tündöklő, mint az ezt hirdető utazási weboldalakon és a Google képkeresőjében. Nem baj, gondoltuk, itt vagyunk négy napot, egyszer biztosan meg tudjuk jobban is figyelni. (Spoiler: nem tudtuk. Ezzel kapcsolatban van egyedül hiányérzetem, minden mást megkaptunk ettől a csodás szigettől.)

Remek időjárásunk volt az 1. és 2. napon, a 3. napon hófúvás, az utolsó napon pedig eső, néha havas eső. Mindegyikre illeszkedtek a programok, ezekről később fogok beszámolni.