Krakkói hétvége

krakko - 23

Augusztus 12. és 14. között töltöttünk kint egy hétvégét Krakkóban. Egy-két hónapja találtam egy kedvező ajánlatot, 2 zlotyiért (150 Ft) lehetett oda-vissza utazni, de végül nem akartunk szabadságot kivenni, így kénytelenek voltunk 2.700 Ft-ért elvállalni a távot. Pénteken éjjel 23:45-kor indultunk, s kicsivel 7 óra előtt értünk oda másnap.

krakko - 4

Rögtön megkezdtük a város felfedezését.

krakko - 6

A Mária-templom, mely a város főterén található, a 13. században épült, majd a 14. században átépítették gótikus stílusban. Krakkó egyik legszebb temploma, magassága 80 méter, mely az itt található, egyedülálló fából készült szárnyas oltáráról is ismert. (Krakow Guide)

krakko - 14

krakko - 17

Itt pedig az első sokk: elképesztően finom forró csoki a WedelbenHot chocolate with marzipan & white chocolate with apple and cinnamon. Le se fordítom, mert így volt remek.

krakko - 19

krakko - 31

Az udvarban.

krakko - 35

Nem volt tökéletes idő, de azért a tornyot így sem lehetett kihagyni. Délután hazamentünk, és csendes szieszta (értsd: éjszakai utazást kipihenő alvás) következett.

krakko - 40

Estére ismét beugrottunk a városba, ahol egy remek étteremben, a Fab Fusion-ben vacsoráztunk.

krakko - 42

krakko - 47

Desszert: a ropogós ostya, ami a fagyit elválasztja az alatta lévő koktéltól, kiemelkedően frissnek hatott.

Másnap a Visztula partján, egy padon reggeliztünk: nagyon jó hangulata volt a kellemes melegnek, a bicikliseknek, a vánszorgó hajóknak, a friss bagettnek együtt. Később innen indultunk tovább a délutáni buszunkhoz.

krakko - 48

Este nyolcra értünk Budapestre, kicsit fárasztó ez a hétórás buszút, de kibírható. Újabb frankó élményekkel gazdagodtunk! :)