Olasz hétvége – 2. nap (Perledo, Varenna)

perledo - 1

Az olasz pihenő első napjának végén megérkeztünk a Comói-tó partjára, átadtuk Mattnek a magyar édességeket, beszélgettünk egy kicsit, majd a csütörtök hajnali két órás kelés miatt viszonylag gyorsan nyugovóra tértünk. Reggel a fenti üzenet fogadott az ebédlőben.

perledo - 9

A finom reggeli után úgy határoztunk, hogy a felhős időjárás miatt a közeli Perledo városát járjuk körül, illetve beszerezzük az alap élelmiszereket a hétvégére.

perledo - 14

A barátságos kisvárosban mindenki kedvesen szólt hozzánk, legyen szó útbaigazításról, vagy programajánlásról.

perledo - 16

Az emberek nagyon nyugodtak, hisz’ a vidéki élet megvár.

perledo - 22

Hunyorítunk a templom előtt.

perledo - 25

Mindenhol keskeny, zegzugos járdarészekkel találkoztunk, amelyeket a tapasztalatok alapján gyalog és háromkerekű autóval szeretnek a helyiek leginkább bejárni.

perledo - 30

Perledo.

perledo - 32

Alul kis képen a Torretto-villánál. :)

perledo - 38

Délután egy üveg olasz bor és a legfinomabb gyümölcsök társaságában kiültünk az erkélyre.

perledo - 39

A falatozás közben a csodás ízek és a fantasztikus kilátás bódító elegye kényeztetett minket. Meg a bor.

perledo - 43

A remek délután után e-mailben vettem fel a kapcsolatot Varenna egyik kiválónak tűnő éttermével, az Al Pratoval. Két levélváltás után már várt is az asztal este nyolckor, külön tetszett, hogy azonnal válaszoltak.

A hegyoldal apró utacskáin lefelé menet sokat beszélgettünk és nevettünk, amelyet a jó levegő és a csendes környezet még emlékezetesebbé tett.

perledo - 46

Az étterem majdnem közvetlenül a parton található, érkezésünk után rögtön kaptunk egy kis előételt a ház ajándékaként.

perledo - 51

A főételeket is nagyon ízletesnek találtuk, de nem laktunk teljesen jól, így mindketten választottunk egy-egy desszertet. A végig igen kedves és figyelmes pincér ajánlott két olyan finomságot, ami az étlapon nem is volt megtalálható: tiramisu extra, valamint csoki krémes panna cotta boros tojáskrémmel és tejszínhabbal.

Éjjel még sétáltunk egyet a parton, majd a hegyoldalon felmásztunk egészen hazáig. Hihetetlenül pihentető, nyugodt napot tudtunk magunk mögött, pontosan ezért jöttünk a környékre.

perledo - 52

(Volt itt harmadik nap is!)

One thought on “Olasz hétvége – 2. nap (Perledo, Varenna)