Horvátországi nyaralás

A múlt héten haverokkal Poreč-en (Horvátország) nyaraltunk egy kétszintes apartmanban, az Adriai-tenger partján. Az utazás emlékeit és a készült képeket kalapálom most össze az utókornak.

Péntek este Tomival bevásároltunk egy-két cuccot, amire még szükség volt a yolohoz, többek között pénzt is ekkor váltottunk, majd hazaérve az erkélyen még megpattintottunk egy-két jéghideg sört, hogy kellőképp rákészüljünk az aznap hajnali 5 órás kelésre. Bonyi érkezett hat órakor, majd elindultunk Horvátország felé egy “Ti tudjátok merre kell menni? Nem. És van nálatok GPS? Nincs. Nálam se.” párbeszéddel.

Valahogy sikerült abszolválni az utat, a három érkező autó közül mi értünk először a városba, de aztán elkavarodtunk, úgyhogy egy mellben bőséges kocsmároshölgytől kérdeztük meg a Tarska 5 felé vezető utat. Ezt kaptuk egy rövid szóbeli egyeztetést követően, amiről végül nem tudtuk eldönteni, hogy útbaigazítás, vagy felkérés egy gangbangre a mosdóban:

Lecuccolás után egy jó ár-érték arányú csevapcsicsit ettünk a parton, sétáltunk pár percet immár hat főre bővülve, majd utána a csapat maradék része is megérkezett, így teljes létszámban indulhattunk neki a hétnek.

Késő délután az apartman udvarán italozás és Gere-borok elfogyasztása következett. Elő-előkerült egy-egy unicumos dobozka is, “csin-csin”!

Aminek az lett a vége, hogy éjfél után éjszakai fürdőzést követően ehhez hasonló képek készülhettek (“Vízimentő voltam!“, “No fucking haláleset!“).

A házinéni (Magdának neveztük el, aka. Magdi anyusnak) indokolatlanul megjelent random pillanatokban, így azt is észrevette, hogy oda nem illő, VLC ikonra hajazó objektum került a nappali közepére. A héten egyébként folyamatosan problémánk volt a gazdasszonnyal, mivel este kilenc-tíz óra után nem lehetett se zenét hallgatni, se becsukott ablaknál beszélgetni. (Nemhogy az erkélyen, odabent sem!)

Félmeztelenül tettük a szépet a helyi vidámparkban is.

Vasárnap megvolt az első burek, hihetetlen módon regenerálódtunk dinnyével, barackkal, joghurttal és egyéb vitaminbombákkal, majd Bonyi meglátogatta a kórházat, mert a bokája rosszabbodott. Végül csak pihentetnie kellett, nem volt komoly probléma. A strandon pirítósra égtünk főleg Tomival, de Enszi és Atti is bevörösödött néhol. Az egy éves, ötezer forintos, fújós Nivea nem menő ezek szerint. Este Saint and Sinnerben voltunk, no comment.

Hétfőn míg a bátrak ismét kimentek a partra megpirulva is, mi Tomival megnéztük, hogy milyen programlehetőségek vannak: találtunk egy jó körbehajózást, illetve egy velencei utazást is viszonylag jó áron.

Később átmentünk a St Nikola szigetre vízitaxival 40 kúnáért oda-vissza.

A többiek már ügyesen előkészítették a délelőtt megvásárolt húsokat, kolbászokat, így épp a grillsütés kezdetére érkeztünk vissza az apartmanba. Este páran elmentek a Byblos-ba, de gyorsan hazajöttek, mert olyan parti volt, mint egy gyengébb falunapon Nyírbogdányban. Előtte a szomszéd hangosnak vélt minket, úgyhogy több “die or leave” felkiáltással csigázta fel a kedélyeket, majd kihívta a rendőrséget is állítólag. (Nem voltunk hangosak.)

A negyedik napon (kedden) befizettük a szerdai hajóút, illetve a csütörtöki velencei kirándulás foglalóját. Kis melóügyet is beiktattam:

Délben megettük a szakács urak (Enszi, Atti) bolognai spagettijét, majd sziesztát követően kocsival kivágtattunk a Zöld Lagúnába, ami egy sokkal jobban kiépített partszakasz, ugráló biszem-baszomoktól kezdve van minden. Bonyi és Enszi átúszott a szomszéd szigetre is, utána valamelyik nap még Atti is csatlakozott hozzájuk egy második körre. Az árnyékban sziesztázva az Uno kissé átalakított szabályrendszerével ismerkedtünk meg, pl. 0-s lap esetén mindenkinek a saját homlokára kellett csapnia, s a leglassabb húzott öt lapot. Este nem volt nagy dorbézolás, mert másnap kelni kellett a hajóút miatt.

A Lim-csatornát néztük meg a fedélzetről, illetve Rovinjban és Vrsar-ban kötöttünk ki 1-2 órára.

Az ebédet a hajón fogyasztottuk el, három menüből (hús, hal, vega) lehetett választani. A hal gerincét vízbe dobva kegyetlen, vérszomjas sirályok pillanatok alatt, rágás nélkül benyelték az egész csontvázat, ilyet mondjuk nem láttunk még korábban.

Itt a yolo, hol a yolo.

A minőségi, tabletta ízű bort húzóra fogyasztottuk. Délelőtt intéztünk kettőt ingyen, majd az ebédhez korlátlan fogyasztás járt ebből is, úgyhogy úgy döntöttünk, délután még egyet kell vennünk 50 kúnáért.

Bonyi itt már készült a négy méteres ugrására Rovinj kikötőjében.

Ötfős titanikozás visszafelé.

Rovinjban körbenéztünk fentről is.

Dicsértessék!

A csapat Rovinj tetején:

Ez már Vrsar.

A gárda egyik fele egy part menti sörözőt választott, a másik felment Vrsar tetejére is:

Az apartmanba visszatérve felmarkoltuk a maradékot, vacsoráztunk valahol, majd a parton beszélgettünk és iszogattunk.

Csütörtökön Velencébe látogattunk, majd este kezdetét vette a második grillparty. Utána fociztunk egy parti ketrecben három a három ellen, kifejezetten kellemes volt!

Pénteken a szokásos kilenc óra magasságában keltünk, a VIP lounge 11-re elfogyasztotta a maradék, fél üveg jégert, úgyhogy Atti palacsintája éppen jókor jött. Délután Zöld Lagúna. Koszos volt a sajtreszelő, vagy a lenti apartmanban volt, már nem tudom, de ezt sikerült intézni nélküle:

Este a rengeteg aprót az egyik part menti étteremben hagytuk, ahol a tulaj meglepően kedvesen fogadta a tényt, hogy itt most öt perces számolásra kényszerítjük. És ez még csak a fele az összegnek:

Szombaton Bonyival és Tomival korán indultunk visszafelé, reggel fél 7-kor a pékségben elfogyasztottuk a szokásosat, majd volán mögé pattantunk és délután 2 óra körül már Budapesten is voltunk. Az első kb. 40 km-t Bonyi vitte, utána egy komoly dugót is túlélve én voltam a sofőr.

Azt gondolom, hogy mindent összevetve ez is egy remek nyaralás volt, köszi Eszter, Zita, Atti, István, Enszi, Bonyi, Áron, Horvi, Tomi!